Niektórzy twierdzą, że marketing internetowy dla małych i średnich firm nie działa, a agencje jedynie odzierają przedsiębiorców z pieniędzy. Ile w tym prawdy? Po przeczytaniu tego artykułu będziesz mógł samodzielnie odpowiedzieć sobie na to pytanie. Zacznijmy jednak od podstaw, czyli definicji marketingu.

Marketing — czym jest?

Według Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu marketing to “proces planowania i realizacji pomysłów urzeczywistniania koncepcji, ustalania cen, promocji, dystrybucji idei towarów i usług do kreowania wymiany, która realizuje cele jednostki i przedsiębiorstw.” Mamy więc do czynienia z szerokim terminem, w którym mieści się wiele działań pozwalających przedsiębiorstwom spełniać swoje cele. Ubierzmy to jednak w proste słowa.

Marketing pozwala docierać firmom do osób, które potrzebują ich produktów oraz usług i są w stanie za nie zapłacić. To tak proste!

Czy marketing to sprzedaż?

Naturalnie marketing ma wiele wspólnego z reklamą. Czy jednak marketing to sprzedaż? Nie, choć oba te terminy są sobie bliskie. Marketing koncentruje się na produkcie. Podkreśla jego właściwości, zalety i korzyści, jakie może odnieść z niego odbiorca. Z kolei sprzedaż ma za zadanie uświadomienie temuż odbiorcy, że jego potrzeby może zaspokoić dany produkt, a ostatecznie także doprowadzenie do transakcji.

Koniec teorii! Czas na praktykę i zyski z marketingu dla firmy, którą prowadzisz.

Fejstajm – agencja marketingowa dla firm usługowych.

Marketing zwiększa sprzedaż

Skuteczny marketing po prostu się opłaca. Oczywiście nie każdy jego aspekt ma za bezpośredni cel zwiększenie dochodu. Ostatecznie wszystkie procesy marketingowe powinny jednak być rentowne, generując zyski i ułatwiając rozwój firmy. Jak to zrobić?

Marketing to nie tylko ładne zdjęcia i perswazyjne treści. Należy nakreślić wyraźną granicę pomiędzy działaniami kreującymi reputację a tymi, które natychmiast przynoszą nowych klientów. Firma musi sprzedawać tu i teraz, cały czas! Umożliwia to performance marketing dla firm, czyli marketing nastawiony rezultaty, które da się zmierzyć.

Jeśli zastanawiasz się, jak działa reklama na Facebooku, nadszedł idealny moment, aby o niej wspomnieć. Dlaczego? Ta forma reklamy stanowi jeden z filarów performance marketingu uprawianego przez najlepszych. A żeby było ciekawiej, nie musisz wydać fortuny, aby z niej skorzystać. Reklamy na Fb dla firm, znane także jako Facebook ads, pozwalają na bardzo szczegółową selekcję odbiorców. To z kolei umożliwia pozyskiwanie perfekcyjnie dobranych kontaktów do potencjalnych klientów, a tym samym — wzrost sprzedaży.

Reklama w Internecie a marketing

Reklama w Internecie, która zapewnia stały dopływ klientów firmie, to zaledwie jedna z wielu dziedzin marketingu. Namacalne korzyści przyniesie ci także prowadzenie social media, a w tym obsługa Instagrama i fanpage’a na Facebooku, testowanie nowych platform oraz wiele, wiele innych.

Aby jednak zyski zaczęły wpływać na konto, musisz zorganizować swoje działania. Marketing można uprawiać na ‘milion’ różnych sposobów. Cała sztuka polega jednak na tym, aby wybrać te, które działają w danej firmie. W tym celu niezwykle pomocna okazuje się przynajmniej podstawowa wiedza z zakresu marketingu. Świetnym rozwiązaniem jest także zatrudnienie specjalisty, który wykona pracę za ciebie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to zrobić, trafiłeś pod właściwy adres. Mogę zarówno poprowadzić działania reklamowe twojej firmy, jak i nauczyć cię, jak zrobić to samodzielnie.

Jak budować reputację firmy — marketing pomaga

Facebook ads, jak to na performance marketing przystało, dadzą ci klientów i zyski. Długoterminowo warto jednak zadbać także o markę firmy. Pamiętaj, że czasy socjalizmu w Polsce dawno minęły, a ludzie mogą obecnie przebierać w ofertach firm. Jeśli chcesz, aby liczba klientów kupujących u ciebie stale rosła, musisz wyróżnić się na tle konkurencji.

Najprostszy sposób na kreowanie marki to świadoma obecność w Internecie. Składa się na nią nie tylko przemyślane prowadzenie social media, lecz także umiejętne wykorzystanie strony internetowej, aktywność w miejscach, w których są potencjalni klienci oraz znacznie więcej.

Marketing internetowy — jak zacząć

Jednoznaczna odpowiedź na to pytanie nie istnieje. Aby zobaczyć rezultaty swoich działań, ustal potrzeby firmy i przekuj je na cele. Na czym zależy ci najmocniej? Więcej klientów tu i teraz, ruch w sklepie e-commerce, profesjonalny wizerunek w social media? A może interesuje cię kompleksowa obsługa social media?

Jeśli wiesz już, co na czym ci zależy, przyda ci się odpowiednia strategia marketingowa. Dzięki niej osiągniesz określone cele w najszybszy i najmniej kosztowny z możliwych sposobów. Pamiętaj — losowe działania nie przynoszą rezultatów. Osoby, które twierdzą, że marketing nie działa, nie skorzystały z właściwej strategii lub w ogóle jej nie posiadały.

Marzysz o tym, aby marketing twojej firmy wreszcie zaczął działać i przynosić zyski? Chcesz tchnąć życie w sklep e-commerce? Interesuje cię nowa strona internetowa dla firmy? A może zależy ci na poprawie wizerunku w sieci poprzez świadome prowadzenie mediów społecznościowych? Skontaktuj się z nami, a spowodujemy, że zaistniejesz w sieci!

Przeczytaj również:

Inne artykuły

Skonsultuj swoją
współpracę

Szukasz pomysłu na marketing Twojej firmy?

Porozmawiajmy w czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji o aktualnych działaniach. Omówimy nowe możliwości, które mogą przynieść lepsze wyniki. Jeśli rozwiązania będę dla Ciebie interesujące, wprowadzimy je do Twojej firmy.

Wypełnij Formularz
Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue

We love writing great content and sharing industry insights. To get a copy of our research on latest trends , subscribe to our newsletter