Jeśli głowisz się nad tym, jak rozwinąć marketing w firmie usługowej, nie powinieneś czekać ani chwili dłużej. Możliwości reklamowania w Internecie są obecnie tak atrakcyjne, że każdy dzień zwłoki oznacza stratę. Nie pozwól, aby okazja życia prześlizgnęła ci się przez palce. Z tego artykułu dowiesz się, jak ulepszyć marketing w firmie i zacząć generować zyski z reklamy od zaraz. Zapraszamy!

Marketing w firmie usługowej — od czego zacząć

Marketing. Chciałoby się powiedzieć — temat rzeka. Gdzie zatem zacząć, chcąc uprawiać skuteczny marketing w firmie usługowej? Wyróżnia się kilka szczególnych obszarów, na których warto skoncentrować się od samego początku:

  • social media — firma usługowa, która nie prowadzi mediów społecznościowych, nie korzysta z darmowego sposobu na tworzenie siatki połączeń i budowanie marki;
  • strona internetowa — witryna jest twoją wizytówką, a do tego przydaje się w wielu zyskownych zabiegach marketingowych;
  • obecność w wyszukiwarkach internetowych — jeśli nie można wyszukać cię w Google, nie istniejesz;
  • reklama w Internecie — szczególnie Facebook ads dla firm usługowych to skuteczna metoda na pozyskiwanie klientów od zaraz.

Na papierze wydaje się, że obszarów, na których trzeba się skupić, nie jest wiele. W rzeczywistości jednak organizacja wszystkich zadań związanych z marketingiem potrafi przytłoczyć. Jest to szczególnie bolesne, gdy na horyzoncie nie widać żadnych rezultatów.

Infografika – marketing dla firm usługowych

Strategia marketingu w firmie usługowej — dlaczego warto

Rezultaty jednak nie przyjdą, jeśli twoich działań nie spoi odpowiednia strategia marketingowa. Sporadyczne publikowanie postów na losowych platformach, a nawet stories ze zdjęciem twojego obiadu nie spowodują, że zaczną obserwować cię miliony. Zresztą nie o liczbę obserwujących chodzi w marketingowej gierce. A o co?

O to, żeby były efekty. Marketing w firmie nie musi i oczywiście nie powinien być sztuką dla sztuki. Głównym zadaniem strategii jest dobór działań, które pozwolą ci osiągnąć określone cele najmniejszym kosztem i w możliwie najkrótszym czasie. Przykład? Załóżmy, że chcesz znaleźć więcej klientów dla firmy usługowej, którą prowadzisz. Marketing może pomóc ci osiągnąć ten cel. Aby jednak tak się stało, musisz wiedzieć dokładnie, jakie kroki wykonywać. Właśnie w tym pomoże ci strategia.

Oczywiście osoba, która styka się po raz pierwszy z marketingiem, nie ma prawa wiedzieć, jak przygotować strategię. Zadanie to warto pozostawić w rękach wykwalifikowanego marketera. Jeśli tylko zechcesz, pomożemy ci przygotować plan działania zaprogramowany na konkretne rezultaty. Skontaktuj się z nami, a chętnie spotkamy się z tobą w ramach bezpłatnego calla, aby porozmawiać o twoim biznesie.

Są jednak czynności, które możesz wykonać samodzielnie i bez szeroko zakrojonej strategii, a które pozwolą ci zdobyć nowych klientów od zaraz. O czym mowa?

Firma usługowa — reklama zyskiem

Pozostańmy przy przykładzie poszukiwania klientów dla firmy usługowej. Co ciekawe, osiągnięcie tego celu nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Pozyskiwanie klientów w firmie usługowej nie wymaga złożonej strategii, a w dodatku pierwszych efektów można spodziewać się nawet od razu. Jak to zrobić?

Jeśli zastanawiasz się, jak promować usługę, Facebook ads najprawdopodobniej stanowi odpowiedź. Facebook ads, czyli reklamy w obrębie serwisu Facebook, to skuteczna metoda pozyskiwania kontaktów do prawdziwych i zainteresowanych usługą klientów, a nawet kierowanie ich wprost do sklepu internetowego oraz generowanie zakupów.

Firma usługowa — Facebook ads zarobi ci pieniądze

Jak już wspomnieliśmy, marketing to szeroki termin, a dopięcie wszystkich jego procesów na ostatni guzik pozwala wznieść działanie firmy na wyżyny. Aby jednak zacząć sprzedawać usługi na niewyobrażalną dotąd skalę, nie musisz dbać o każdy detal. W tym celu wystarczy uruchomić odpowiednie reklamy. Resztą możesz zająć się w drugiej kolejności.

Facebook ads — korzyści

Jakie są korzyści reklamy na Facebooku? Jest ich wiele. Do najważniejszych warto zaliczyć:

  • możliwość docierania wyłącznie do potencjalnych klientów — reklam nie widzą ludzie niewykazujący zainteresowania twoją usługą;
  • stosunkowo niskie koszty w porównaniu do alternatywnych metod;
  • dostęp do licznych danych i statystyk;
  • liczne formaty reklamy.

Co jednak najważniejsze, obsługa mediów społecznościowych oraz silna marka osobista nie są konieczne, aby zacząć i mieć zadowalające rezultaty od początku. Oczywiście elementy te są również ważne, a długoterminowo nawet kluczowe. Reklama na Facebooku dla firmy usługowej będzie jednak działać na każdym etapie rozwoju — bez względu na to czy zaczynasz, czy może masz bogaty staż.

Oczywiście procesu powstawania reklamy na Facebooku nie da się opisać w paru zdaniach. Nie jest to jednak wyjątkowo trudne. Wystarczy kilka godzin obcowania z dedykowanym oprogramowaniem, a opanujesz tę sztukę na tyle dobrze, aby zacząć. Chętnie ci w tym pomożemy. Oferujemy konsultacje i kursy, a także zajmujemy się kompleksowym prowadzeniem marketingu. Skontaktuj się z nami, a na pewno znajdziemy formę współpracy, która pozwoli ci zwiększyć zyski. Do usłyszenia!

Przeczytaj również:

Inne artykuły

Skonsultuj swoją
współpracę

Szukasz pomysłu na marketing Twojej firmy?

Porozmawiajmy w czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji o aktualnych działaniach. Omówimy nowe możliwości, które mogą przynieść lepsze wyniki. Jeśli rozwiązania będę dla Ciebie interesujące, wprowadzimy je do Twojej firmy.

Wypełnij Formularz
Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue

We love writing great content and sharing industry insights. To get a copy of our research on latest trends , subscribe to our newsletter