Wiele osób prowadząc biznes zastanawia się jak powinna wyglądać skuteczna reklama w internecie. W niemal każdym przypadku osoby szukające agencji marketingowej chcą zwiększyć liczbę klientów. Informacji na ten temat jest mnóstwo i w głowie przedsiębiorcy tworzy się chaos. Podpowiadamy więc od czego zacząć działania marketingowe i jak się reklamować w internecie.

Jak zwiększyć liczbę klientów w firmie. Fejstajm agencja marketingowa.

Od czego zacząć marketing swojej firmy?

Od zrobienia porządków i sprawdzenia co na ten moment mamy zrobione, a czego nam brakuje. Jeśli do tej pory nikt nie prowadził w firmie żadnych działań marketingowych, a reklamy opierały się jedynie o sporadyczne kliknięcie przycisku “promuj post” na facebooku to już można stwierdzić, że zapowiada się sporo pracy. Jednak niech Cię to nie przeraża. To jest ten moment kiedy trzeba złapać byka za rogi i wziąć sprawy w swoje ręce. Wiesz, że jeżeli tego nie zrobisz, Twoja firma może mieć poważne kłopoty wcześniej czy później z utrzymaniem rentowności. Dlatego aby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy na reklamę należy zacząć od audytu, stworzenia podsumowania oraz zaplanowania odpowiednich działań prowadzących do wyznaczonych celów.

Strona firmowa. Czy jest mi w ogóle potrzebna?

Oczywiście, że tak. Strona firmowa to wizytówka Twojej firmy w internecie oraz centrum gromadzenia ruchu, który później można wykorzystać w procesie tworzenia reklam na facebooku w przypadku remarketingu. Dzięki stronie internetowej, klienci mogą łatwiej Cię znaleźć, wyszukać informacje o Twojej firmie oraz skontaktować się z nią. Wiele firm, które korzysta z systemów rezerwacji opiera się tylko na nich. Często właściciele firm zastanawiają się czy warto korzystać z booksy?
Booksy to na pewno wygodne rozwiązanie, ale nie powinniśmy opierać się tylko na nim odsyłając swoich potencjalnych klientów na ich stronę. W przypadku gdy zdecydujecie się na korzystanie z systemu booksy to warto również mieć swoją stronę internetową i tam umieścić przycisk do rezerwacji w booksy.
Dzięki temu zabiegowi na naszej stronie możemy umieścić piksel facebooka. Piksel facebooka monitoruje kto klika w system rezerwacji, który przenosi na stronę booksy.

Dzięki temu algorytm facebooka szybciej znajdzie nam grupę odbiorców podobnych do tych osób, które kliknęły w przycisk booksy. To optymalizuje koszty i sprawia, że nasze działania reklamowe są bardziej skuteczne.

Co umieścić na stronie firmowej?

Samo posiadanie strony firmowej nie wystarczy. Większość przedsiębiorców traktuje stronę internetową swojej firmy jak swego rodzaju cennik online do którego można zajrzeć w dowolnej chwili. Jeśli prowadzimy biznes, nie prowadzimy działań marketingowych i w taki sposób traktujemy stronę internetową firmy to klienci będą porównywali ceny między konkurencyjnymi punktami.
Jeśli klient znajdzie tańszą usługę, która niczym się nie różni w jego oczach od konkurencji to wybierze właśnie tą z niższą ceną. Dlatego warto wrzucać wartościowe treści z perspektywy klientów na swoją stronę firmową bo dzięki temu klient może dowiedzieć się np. dlaczego cena Twojej usługi jest droższa niż konkurencji. Na swojej stronie możemy zbudować wizerunek eksperta, edukować naszych klientów, pokazywać dodatkowe korzyści płynące ze współpracy właśnie z nami. Zadbaj o swoją stronę internetową. Jeśli nie masz czasu na pisanie artykułów na swojej stronie firmowej zawsze możesz to komuś zlecić. My jako agencja rozumiejąc to, że właściciele nie mają na to czasu ponieważ chcą pracować i obsługiwać swoich klientów rozwiązujemy ten problem. W ofercie abonamentowej mamy również systematyczne uzupełnianie strony firmowej, dbanie o wizytówkę google.

Reklama na facebooku czy reklama w Google?

Mamy odpowiednio przygotowaną stronę. Zanim przejdziemy do reklamy na facebooku lub reklamy w google i odpowiemy na pytanie, która reklama jest lepsza pamiętajmy by uzupełnić profile społecznościowe firmy. O tym jak prowadzić profil firmowy na facebooku czy instagramie przeczytasz w osobnym artykule. My natomiast podpowiadamy aby przed działaniami związanymi z płatną reklamą na facebooku czy google stworzyć na profilach firmowych swego rodzaju wizytówkę firmy. Co Twój klient chciałby zobaczyć wchodząc na Twoje profile firmowe? Warto zadbać o to aby działania marketingowe były spójne. Teraz mając już stronę i odpowiednie zaplecze z treściami, które chce zobaczyć nasz potencjalny, możemy włączyć reklamę.

Jak zacząć reklamować się na facebooku?

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z reklamami to polecamy zacząć od facebooka. Większość użytkowników internetu jest na facebooku. Google ma trochę bardziej wymagający sytem, którego wydaje się, trudniej nauczyć. Osoby, które nie robiły reklam na facebooku bez odpowiedniej wiedzy, mają szczęście. Gdyby robiły to nie edukując się wcześniej w tym temacie, prawdopodobnie straciłyby pieniądze. Przede wszystkim korzystamy z menadżera reklam, zakładając konto biznesowe na facebooku TUTAJ. Nie korzystamy z przycisku promuj post ponieważ kiedy nie mamy w tym konkretnego celu przepalimy budżet.

Reklama na facebooku dobrze jeśli jest podzielona na etapy. W pierwszej kolejności tworzymy reklamę na ruch na stronie (w tym przypadku na ruch na naszej stronie internetowej firmy) publikując np. jakiś artykuł z naszej strony na fanpage i robimy z niego post promowany. W kolejnym etapie kiedy już ilość wejść na stronę będzie sensowna (tutaj ilość będzie zależna od biznesu i obszaru jego działania), tworzymy grupę odbiorców – osób, które już były na naszej stronie i możemy do nich stworzyć kolejną reklamę. Tutaj np. jakaś mała zniżka, czy zapis na bezpłatną konsultację.

Kiedy jesteśmy np. trenerami, dietetykami, czy prowadzimy gabinet medycyny estetycznej to możemy również od razu zrobić reklamę na pozyskiwanie kontaktów. Osoby zainteresowane naszą usługą zostawiają kontakt w formularzu i później my do nich dzwonimy umawiając na wizytę.

Aby wiedzieć, że reklama dobrze działa trzeba sprawdzać dane. Często osoby, które nie wiedzą na co zwrócić uwagę zwiększają budżet słabej reklamy. Jeśli reklama sama w sobie jest słaba to nawet jeśli zwiększymy budżet to więcej osób nie zacznie klikać. Reklama na facebooku działa dobrze jeśli idealnie ze sobą współgrają:

  • treść reklamy (musi być zgodna z tym co na zdjęciu)
  • zdjęcie
  • nagłówek


Podsumowanie

Aby zwiększyć liczbę klientów w firmie, potrzebujesz przeanalizowania tego co już masz i zaplanowania tego co trzeba wprowadzić. Samo wrzucanie postów na portale społecznościowe nie wystarczy, choćby były najbardziej dopracowane. Zasięgi organiczne są niewielkie, dlatego trzeba wspomagać się płatną reklamą na facebooku. Aby reklama na facebooku działała odpowiednio to w pierwszej kolejności kierujemy ruch na stronę, później tworzymy remarketing. Pamiętaj aby nie zwiększać budżetu jeśli reklama jest słaba. Możesz to sprawdzić, patrząc na współczynnik kliknięć (CTR). Dopiero jeśli CTR jest na dobrym poziomie, możesz zwiększyć budżet.

Jeśli chcesz aby Twoje działania marketingowe zostały wprowadzone poprawnie skontaktuj się z nami. Możesz skorzystać z bezpłatnej konsultacji, a my sprawdzimy czy jesteśmy w stanie Ci pomóc. Wypełnij formularz poniżej.

Przeczytaj również:

Inne artykuły

Skonsultuj swoją
współpracę

Szukasz pomysłu na marketing Twojej firmy?

Porozmawiajmy w czasie krótkiej, bezpłatnej konsultacji o aktualnych działaniach. Omówimy nowe możliwości, które mogą przynieść lepsze wyniki. Jeśli rozwiązania będę dla Ciebie interesujące, wprowadzimy je do Twojej firmy.

Wypełnij Formularz
Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue

We love writing great content and sharing industry insights. To get a copy of our research on latest trends , subscribe to our newsletter